Khamis, 15 Mac 2012

TAMAT BID IKAN TEMPEL

BIDA IKAN TEMPEL ASLI DARI PERSANTREN


Ramai yang tahu tentang ikan tempel kering ni... bukan untuk di makan atau digoreng cicah sambal belacan. Bagi yang tak tahu memang tak belilah..kalau di bagi percuma pun saya rasa sapa pun tak mau kan kan...

Ikan tempel ini bukan barang tarik tapi diperolehi oleh dari seorang sahabat saya yang belajar di sana ( indo ) satu ketika dulu.. Ikan tempel ialah ikan yang menempel atau selalu ikut ikan ikan besar mcm ikan paus sambil menempel di badan ikan besar tersebut ( sambil makan lumut di badan ).

Untuk mendapatkan ikan ini, Pak kiyai perlu memancing ikan ini ( bukan dengan memukat ), pancing ikan ini sudah tentu di bawah sampan ialah ikan Paus atau ikan jerung besar... Bila dapat..ikan ini di bawa pulang, dikeringkan dan diritualkan selama 3 hari , kemudian baru dijual.

Wang jualannya akan disalurkan ke dalam tabung kebajikan Persantren Indonesia untuk biaya api/letrik Infrasturuktur ( buat tambah sikit2 )

KEGUNAANNYA

- Pelaris AJAIB
- Pengasih MATI

----------------------------------------------------------------------------------

PELARIS AJAIB 

- Insyaallah letakkan di kedai anda , bhgn simpan duit.. Insyaallah pelanggan tetap takkan BELOT, pelanggan baru pula Menjadi TETAP..faham maksud saya..??

- Tok Nan tahulah saya penah cerita tentang ikan tempel ni berkaitan Keluarga saya di KULIM nu. Depa guna ikan ni selepas kejatuhan akibat banyak s.komplek tumbuh bak cendawan di sekeliling kedai Runcit keluarga saya... bila ikhtiar guna ikan ini..alhamdulillah.. pelanggan tetap penuh sentiasa berhimpit himpit sampai la ke hari ni... kalau yang dok penang dan butterworth tu..boleh la kalau nak tengok kedai kecik mak saya tu macam mana dia punya himpit dengan pelanggan walau s.komplek penuh kiri dan kanan.

---------------------------------------------------

PENGASIH MATI

Insyaallah, diletakkan di dada kanan ( dalam poket @ klip kat baju ), Jika ada perempuan jatuh hati.. dia akan jatuh hati sampai MATI... apa pun, siapa pun anda.. di mana pun anda,,,dia tetap nak kat anda ... Ni dugaan neh..terutama bagi yang dah menikah... memang susah nak halau pompuan ni jauh jauh.. dia akan MENEMPEL dekat kita sebagaimana ikan TEMPEL ni asyik dok lekat saja di badan ikan BESAR

MENJADI BAIK LELAKI ATAU PEREMPUAN 

Elakkan......Buat nikah tak apa lah kan

Kod Produk : IT-LOve
Bentuk : Ikan Kering
MAHAR : RM 36 Sahaja

Separuh saya amik, separuh persantren Di Gowa.Sulawesi selatan amik.tq


--------------------------------------------------



QUICK GRAB : RM 36


START BID : RM 6.00 ( KOS POS )


BID START :24 MARCH 2012 ( 11.00 pm )

BID END : 31 MARCH 2012 ( 11.00 pm


Please leave your bid in " Comment "



Your Bid For SEPASANG only

13 ulasan:

CARA BERURUSAN