Ahad, 21 Disember 2014

GELIGA TOK KAWAH








































































Tok Kawah Atau Nama Sebenarnya Kiyai Haji Raziq Bin Haji A'li Seorang kiyai yang sama tahap dan peringkatnya dengan Kiyai Haji Lebar iaitu salah seorang Ulama dan penasihat kepada istana kerajaan Betong.

Geliga ini datangnya sudah begini dan mungkin kami akan mempolishkannya dengan polish 5000 bagi menampakkan lagi kejernihan dan sinar semulajadinya, insyallah. 

Ia kerap di pakai sebagai cincin oleh kebanyakan penduduk Kerajaan Betong , pada mulanya memang agak kehairanan , namun setelah bertanya kepada beberapa individu, tok di bawakan kenal dengan Kiyai Haji Raziq ini, beliau seorang yang berpewatakan lemah lembut , lemah lembut la jugak walau ada terselit keris kecil di pinggang jubahnya. Bermuka tirus dan janggut separas dada . Semenjak itu tok kerap juga bersamanya walau hanya di seberang sungai tanpa tok melangkah ke kawasan perkampungan halus Betong. Tukang tok tahu lah bagaimana gilanya tok kalau ke sana berbual sensorang dan dorang x nampak heeeee.

Geliga ini bagus di pakai khusus yang kuat zikir, apakah khasiatnya...ia rahsia..kerana orang kuat berzikir akan tahu apabila memakainya kelak, insyallah. Nanti dah pakai tolong bagitau ke tok na.... tok pun baru pakai sebiji ni 

Kod Produk : GTKAWAH 191214
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 1000

Harga Di Wakafkan Buat Kuat zikir  : RM 100

* Memang tok nak letak 1k, hehehe, namun di sebabkan Hj ni berkata " air sungai selalu ada daun kering , jika tidak ada di atas pasti di bawahnya ada, jika di atas permukaannya ada, di bawah pasti lebih banyak " ...apa maksudnya... masa ni ( 21.12.2014/2.43am ) tok sedang berfikir sebaiknya apakah maksudnya



16 ulasan:

  1. Balasan
    1. As salam Tok mat..bukti pmbayaran kod produk:GTKAWAH 191214 3a..saya telah msg ke tn Baz..01117775251,pada 22.12.2014, terima kasih..

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN